• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Någon som sökt samlingslån via sin "egen" bank

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
"Sin bankman" är en försäljare. Inget annat, glöm inte det
Då det gäller bankmän vill de sälja sånt man ska spara pengar i, det är knepigare med lån då de säkert har restriktioner? Förut kunde man gynnas av att ha en personlig bankman som hävdade att den kände kunden och beviljade utifrån det. Fick själv ett sådant tilltal. Nu byts de ju ut på löpande band och det är väl mest företag som fortfarande kan "känna" någon samhörighet med sin bankman.
När min mor försökte bo i Sverige ett tag ringde de personligen upp henne och ville hjälpa henne placera det kapital hon hade på kontot. Det var skumt, tycker jag. Hur kunde de ha koll på det? Detta var för 15 år sedan, innan kontanter och insättningar inte behövde redovisas på samma sätt som nu. Det var Handelsbanken, hon blev skräckslagen. Hon gick till deras inbokade tid men trodde hela tiden att de skulle ta pengarna av henne så inget blev "sålt".
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 818
Mottagna reaktioner
13 064
Poäng
10 087
Då det gäller bankmän vill de sälja sånt man ska spara pengar i, det är knepigare med lån då de säkert har restriktioner? Förut kunde man gynnas av att ha en personlig bankman som hävdade att den kände kunden och beviljade utifrån det. Fick själv ett sådant tilltal. Nu byts de ju ut på löpande band och det är väl mest företag som fortfarande kan "känna" någon samhörighet med sin bankman.
När min mor försökte bo i Sverige ett tag ringde de personligen upp henne och ville hjälpa henne placera det kapital hon hade på kontot. Det var skumt, tycker jag. Hur kunde de ha koll på det? Detta var för 15 år sedan, innan kontanter och insättningar inte behövde redovisas på samma sätt som nu. Det var Handelsbanken, hon blev skräckslagen. Hon gick till deras inbokade tid men trodde hela tiden att de skulle ta pengarna av henne så inget blev "sålt".

Lån är också en produkt man säljer, men villkorat.

Ja personlig försäljare kallas det också, samma princip, dom vill tjäna pengar åt sin arbetsgivare.
Elektronikkedjan Onoff hade ju någon idé om personlig kundrådgivare man kunde boka tid hos också.. vet inte hur det gick..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp